torsdag den 3. oktober 2013

En redekasse af brænde fra brændestakken

Jeg har længe gået og luret på vores brændestak. I den lå flere stykker træ med bark, som jeg troligt er gået uden om hver gang vi skulle tænde op i terrassens pejs...


Nu er nogle af dem blevet til en redekasse til havens fugle - den opmærksomme læser vil bemærke at fuglene ikke har en jordisk chance for at komme indendørs i kassen, men jeg kunne ikke finde det bor jeg skulle bruge i mandens gemmer :o)
En mindre detalje, der bliver rettet op på senere i dag...


Jeg startede med at lave huset i nogle affaldsbrædder, og uden på dem har jeg skruet og sømmet brændestykkerne på - At jeg absolut ikke kan save lige med en sav og at brædderne ikke alle har de rigtige mål, håber jeg ikke fuglene bemærker. Gratis lejebolig med vand og mad indenfor kort flyveafstand, må opveje bygningsfejlene på boligen.
Brændestakken er langt fra tom endnu, affaldsbrædder er der også flere af...


Ind i mellem er det fantastisk at lave noget helt andet end det man plejer.

24 kommentarer:

  1. Det er megasejt... og man kan heller ikke se det er skævt på billederne...

    Bliv du bare ved med at lave nogle af dem ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej billeder er så pokkers taknemmelige :o)

      Jeg fortsætter en dag lysten melder sig. Brædderne og brændet er gemt til det samme :o)

      Slet
  2. Sikken da en fantastisk ide du fik der Lise :-) Den er super sej :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Håber fuglene synes det samme ;o)

      Slet
  3. Hvor er det bare nuttet.
    Der kommer helt klart snart en kø af fugle der venter på at blive lukket ind, så i må hellere finde boret snart ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner. Ja det kære hul, en mindre detalje der betyder så meget ;o)

      Slet
  4. Hvor får du dog alle de idéer fra, du er super :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det spørger min mand også tit om - og nogen gange ser han så pokkers træt ud, når idéerne vælter ud af hovedet på mig... Jeg forstår det ikke :o)

      Slet
  5. hvor er det bare et smukt fuglebo, kunne måske også bruges til nissebo til jul :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. God idé Lene - der bruger fuglene det jo ikke alligevel ;o)

      Slet
  6. Ej hvor er de fine.. Og pyt,med skævheden. Naturen er heller ikke helt i vinkel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hahaha.. Fed bemærkning. Nej, naturen er absolut heller ikke i vinkel ;o)

      Slet
  7. Hvor er det et flot fuglehus. Tror da også der bliver kø og venteliste. Du må hellere lave flere :-)
    Kærlig hilsen Fru Pedersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må hellere se at få taget mig sammen - et vinterprojekt måske. Så er der lejligheds kompleks til foråret ;o)

      Slet
  8. Hvor er du kreativ.
    Det er rigtig flot lavet.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. Sikke et sødt fuglehus! Jeg synes, den ruflede barkoverflade er så fed!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig fed, og jeg synes det var så synd bare at smide dem på bålet :o)

      Slet
  10. ej hvor er det skønt - du får nogle glad fugle ;)
    kh http://strikketbamse.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også de bliver tilfredse :o)

      Slet
  11. Hvor er det blevet godt...især når der også kommer huller i ;O))) Godt du lige kom forbi den brændestak og din kreativitet blev vagt. Utroligt, hvad du kan lave.
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner - ja det pokkers hul ;o)

      Slet
  12. Ej, får da helt lyst til at lave en fuglekasse nu :0)
    Hvor er den fin..
    God weekend

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...