søndag den 28. september 2014

DIY - Hæklet etui til høm-høm poser



Når en hund skal - så skal den!
Vores sidste holder til høm-høm poser var knækket, og jeg var ved at blive tosset over de løse poser der var bundet til snoren...


I et rastløst øjeblik fik jeg hæklet dette etui. Slut med løse poser på hundesnoren.


DIY:

Du skal bruge:
Bomuldsgarn
Hæklenål nr. 2½
En tynd lædersnor
En karabinhage

Sådan gør du:
1 omg.: 6 fm i mg ring
2 omg.: 2 fm i hver (12)
3 omg.: 1 fm, 2 fm i næste (18)
4 omg.: 2 fm, 2 fm i næste (24)
5 omg.: 3 fm, 2 fm i næste (30)
6 omg.: 1 fm i bagerste lænke (30)
7-23 omg.: fm (30)
24 omg.: 2 lm, *1 stgm i hver* Gentag fra * til * omg. rundt (30)
25 omg.:  fm (30) Hækl karabinhagen fast i de første 4-5 fm - eller sy den fast i denne omg når du har hæklet etuiet færdigt.
26 - 27 omg.: fm (30)
28 omg.: krebsemasker omg. rundt.
Luk af og hæft garnet.

Træk en tynd lædersnor gennem stgm.
Kom høm-høm pose-rullen i etuiet og bind en sløjfe på lædersnoren.

9 kommentarer:

  1. God idé. Den er dermed hugget lol. Tak for det.

    SvarSlet
  2. Den er da mega smart... hvem der bare kunne læse sådan en opskrift *FNIS*
    Hils flokken.
    Knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må på hækleopskriftlæsekursus Susan - for hæklenålen har du da 100% styr på ;o)

      Slet
  3. Hvor er den fin - hvem der bare kunne hækle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nina :o)

      Bliver jeg snart færdig med min plan ryger der nogle af dem i blogbutikken :o)

      Slet
  4. Sikke en fin ide! Den skal helt klart afprøves!

    SvarSlet
  5. Mange tak, ved ikke hvordan du gør, men man bliver så glad i låget over din skønne projekter med de mest fede komentare, jeg vil prøve at give mig igang med et par høm-høm poser, jeg har to lækre Gravhunde, mor og søn, + alle dem der står rundt omk der heldigvis ikke kræver noget som helst *S*

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...