søndag den 29. marts 2015

De sidste 14 dage i billeder...




Jeg er kommet videre med mit knoldebrosprojekt, og nu kan jeg langt om længe se en ende på det.. Tænk jer om to gange inden I begynder på sådan et projekt! Siger det bare..


En aften i hobbyrummet fik jeg en idé om at få styr på mit bomuldsgarn - Det krævede et kortvarigt kaos og afkortning af hylder før det lykkedes, men for pokker hvor er det fedt at have overblik og ikke mindst orden.



 Hæklenålen har fået omdannet 3 nøgler garn til en bamse, som skal være ny bedste ven med en endnu ufødt baby. Jeg har hæklet nogle stykker af den før. Opskriften kan købes HER. Det melerede garn kan du læse om HER.


Min bonussøn blev 30 år, så vi var tidligt oppe den morgen for at pynte hans bus.. Den bus-historie må I ha til gode til en anden dag (Han har lige så mange skøre idéer som jeg) ;o)


Mit soveskur har endnu en gang været offentliggjort. Denne gang i den lokale avis - Hvor jeg bare glæder mig til at ligge der og dase igen.


Og så er der bare de ting man bare MÅ eje og ikke kan leve uden :o) 


Vores motorcykler er kommet hjem efter deres vinterhi. Stor gensynsglæde med de kære "børn". Desværre har jeg stadig årets første tur til gode.

Og mere lykke...


Under en kort pause på havebænken, kom trunten her spankulerende. Hun stod og lurede lidt inden hun hoppede op på bænken ved siden af mig...


Der fra fortsatte hun op på låret af mig og lagde sig til rette..


"Og hvis du så lige gider at klø mig lidt i nakken, ville det være helt perfekt..." 
Det er første gang hun har gjort det, men hvor vil jeg gerne, at det gentager sig mange gange hen over sommeren. 


Og så har jeg været heldig! Kan ikke huske hvornår jeg sidst vandt noget som helst, men jeg har lige vundet 700 ml. vintage kalkmaling hos Bonderosen
I dag reddede jeg mig et par fritimer, og fik afprøvet d.et første gang. Mens jeg sidder her og skriver tørrer voksen på den hatteæske der måtte være prøveklud. Har set så mange fantastiske resultater, så håber at kunne gøre dem kunsten efter.
I de herlige fritimer nåede jeg også at få syet forhæng til potteskurets bord, monteret gardin i soveværelset, syet betræk til en gammel hynde og få færdiggjort 4 kinderægsugler.

Mere om alt det en anden dag - nu vil jeg lege videre med min hatteæske :o)
En dejlig, fantastisk søndag aften til jer alle.

18 kommentarer:

  1. Det ser hammer godt ud med din knoldebrolægning, og hvad betyder det så, at det har taget lidt tid at sætte de sten :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det Vivi. Det har taget tid at sætte det - men skal glæde mig over det de næste mange år :o)

      Slet
  2. Wauw - sikke en flot brolægning, du har lavet. Det ser brandgodt ud - og må være hele besværet værd! Er helt misundelig.
    Du har vel nok haft travlt, mon der er forårskuller hos dig?
    Idel lykke med en høne i skødet - lagde den ikke et æg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :o)
      Stornyder at kunne være ude igen, uden at skulle være pakket ind som en anden eskimo :o) Om det er forårskuller ved jeg ikke... Har bare svært ved at holde mig i ro ;o) (Min mand kalder mig et dampbarn..)
      Hun er bare skøn den lille gokke-lok. Ægget endte i hønsehuset ;o)

      Slet
  3. Ej - hvor fantastisk at din høne bare sådan hoppede op til dig! Er vild med din knoldbrobelægning - men kan godt forestille mig det må have været et kæmpe projekt!

    Knus Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Var også meget overrasket. Har kunne gå og nusse hende lidt på jorden, men dette slog alt. Det tåler helt sikkert en gentagelse - så er det rigtig sjovt at ha høns :o)

      Slet
  4. Hvilken lykke med en høne på skødet! Så hyggeligt hun sådan selv kom og ville kløes lidt bag øret :) og hvor har du nået meget, du kan som altid ikke sidde stille ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en RIGTIG hyggestund vi havde der :o)
      Nej jeg har rigtig svært ved at sidde stille... Det er både godt og ondt ;o)

      Slet
  5. Hvor ser det godt ud med de sten, virkelig flot!
    Den der chili, den må jeg vist lige vise til min chili elskende mand... den har han ikke i samlingen... ;)

    Og tilsidst, hvor ser det dog hyggeligt ud med sådan en høne på skødet.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Linette :o)
      Jeg har fået fortalt at chilien kan overvintre - hvilket jeg aldrig har prøvet før. Når den bliver lidt ældre, skulle frugterne komme til at blive endnu mere prangende og vellignende :o)

      Slet
  6. Joesses hvor kreativ og aktiv. Man bliver helt svedt. Men godt det ser det ud. Det hele. Den bushistorie glaeder jeg mig til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den bushistorie er helt speciel :o)
      Skal lige ha taget nogle billeder...

      Slet
  7. Puussstttt hvor har du nået meget... Fantastisk.... Det giver jo energi, at høre om andre der er så energiske.... så TAK for det....!!
    Jeg er vild med din brobelægning-. Drømmer om at lave 'en engang.... Men skal vist lige samle energi - og sten... for jeg ved godt, at det er et KÆMPE projekt...
    Jeg har haft motorcykel, men har solgt den.... Men kender godt fornemmelsen, når foråret pibler og solen skinner :)
    Sikke en høne - det er da hyggeligt.....
    - og ja, selvfølgelig kan man nå at male - imens man laver noget andet... og det tørrer... hihi
    Glæder mig til at se din hatteæske....
    Knus Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen velbekomme Susane :o) Godt det smitter...

      Eiii.. endnu en biker :o) Ja når foråret først kommer og solen skinner, er der intet der slår en tur på cyklen. Det er helt fantastisk - hvis man er til det ;o)
      Blev ikke helt tilfreds med æsken, så den skal lige ha en tur til - Men det er jo første gang, så går på med krum hals ;o)
      Knus og masser af påskehilsner til dig.

      Slet
  8. Måske jeg kan låne lidt af din energi ?? :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Send mig en svarkuvert så må jeg se hvad jeg kan gøre Christina :o)

      Slet
  9. Hej Lise.
    Hvor ser det godt ud med den stenbelægning ( glæder mig til at indfri din invitation til at se haven til sommer).
    Hvor er det bare sjovt med din høne der hopper op til dig. Fantastisk. Ingen af mine høns er så tamme at de gør det. Desværre er Halagers Hansemand gået til de evige jagtmarker, så der kommer ingen kyllinger på den naturlige måde i år - havde ellers lige glædet mig til at forsøge.
    Og så er det da utroligt alt du kan nå på en pause. Må vidst stramme lidt op herhjemme og få mere ud af tiden. Måske skulle man forsøge at skabe et overblik i syværelset ( er ikke kun midlertidigt i kaos, men en længerevarende tilstand) nu da vejret ikke ligefrem er havevejr.
    God påske fra Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Glæder mig til at se dig Pia :o)
      Og hvad er nu det med Halagers hansemand :'( Det er jeg ked af at høre... Vores nye hane er blevet fantastisk. Det tog godt nok et par uger, men nu er han rolig. Spankulerer så fint rundt med sine høns, og holder vagt over haven. Så sjovt når vi kommer hjem - der kommer han altid gående for lige at se hvad der sker og hvem der kommer :o)
      En sagde til mig at "man ved ikke hvad man har, før man har fået orden på sit kreaværelse.." Men hvor har hun ret (hvis man nu skal være helt ærlig..)
      Mange påskehilsner til dig og manden.

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...