torsdag den 28. april 2016

Badegæster i haven - Måske er det dem..?


Vi har de sidste uger haft badegæster... Hr og fru And har kastet deres kærlighed på havens fiskebassin. 

Selv om det nu er tre år siden jeg trampede rundt i en aflagt mødding og reddede tre ællinger fra at blive krageføde, har tanken strejfet mig om det nu måske var dem der er kommet tilbage :o)
Læs eller genlæs historien HER, om hvordan jeg vadede rundt i en halv time i 10 års efterladenskaber for at redde tre små pus, hvorefter de boede i en aflagt hundekurv under varmelampe i køkkenet..
Og resten af deres dage her på matriklen med andegård, splittede åkander, ensomhed og gensynsglæde kan du læse om HER


Fiskene er bare møg-nysgerrige og svømmer helt tæt på de nye gæster.


De sidste dage har det kun været Hr. And der har været forbi. Fru And har nok lagt sig for at passe på deres kommende afkom.


Efter endt rengøring, bad og pusning af fjerene flyver de igen ud over markerne...


Selvom manden ikke er synderlig begejstret for vores rappende gæster af hensyn til fiskene, så synes jeg alligevel det er lidt hyggeligt :o)

7 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt! De er simpelthen så søde og hyggelige :D
    Vi oplevede det samme for mange år siden med et andepar. Man bliver jo helt stolt over at de vælger ens lille have og bassin til deres spa-sted - hihi
    Men dengang var min mand heller ikke så begejstret af netop samme grund. At det vil gå ud over fiskene. Men de tog nu ikke nogen skade af det.
    Tak for kigget og nyd dem så længe de er der :)
    Mange hilsner Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg stornyder dem...
      Imponerende så meget liv et bassin i haven kan give. Fantastisk at sidde og filosofere til ;o)

      Slet
  2. Hvor hyggeligt. De må gerne komme forbi min havedam. Jeg har også alverdens fugle som søger min havedam. Det er så skønt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Henviser dem til dig, hvis de ønsker nye græsgange ;o)
      Vi har også rigtig mange fugle der kommer og bader så vandet står om ørerne på dem. Det er super hyggeligt <3

      Slet
  3. det er da virkelig hyggeligt.

    SvarSlet
  4. Ej - hvor hyggeligt. Det er da kun glædeligt med dyrebesøg i haven. Bare de ikke æder fiskene ;-)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...