søndag den 15. december 2013

Fra skrot til slot - så mangler bare gulvet...

I denne uge har jeg ikke haft så mange timer til mit projekt "Fra skrot til slot" som jeg gerne ville, men hverdagen skal jo også passes. Rom blev jo heller ikke bygget på en dag.. eller hvordan er det lige det er...? 

Siden jeg lavede sidste indlæg i søndags har jeg brugt: 220 meter savsmuldstapet og tilsvarende tapetklister, 25 liter hvid maling, 8 bøtter fugemasse, spartelmasse og ca 1 liter spærregrunder alene til loftet her i det største værelse. Der ud over nye lister ved skråvinduerne og loftlemmen, samt et par hjørnelister og træmaling til lister og skabslåger.

Lidt efter/før billeder af de tre værelser på første sal, som nu "bare" mangler at få lagt nyt gulv...

 Det største værelse:






"Mellemværelset":
- hvor jeg i dag fik slebet soklen og alle skabslågerne og malet dem første gang.


Bemærk hvor "usynlig" loftlemmen er blevet på efter-billederne, ved hjælp af et par nye lister og maling. Helt "usynlig" var den ikke før:



Det bagerste værelse:
Som ikke er specielt nemt at tage billeder af... 


Når gulvet og fodpanelerne kommer på er de første 58 m2 indsflytningsklare - 106 m2 tilbage...

17 kommentarer:

  1. Sikke du knokler... men det ser sku godt ud.. Det er ligesom de gamle programmer.. HELT SOLGT.. det var også hvid maling og en lille smule fornyelse der var vejen frem.. og det viser sig tydeligt på dine billeder.. Der er bestemt større mulighed for lejere, hvis det er hvidt og indbydende..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror det hvide tiltaler en større forsamling frem for 80'er farverne ;o)
      Om ikke andet kommer rummene til at ligne hinanden - Når jeg engang bliver færdig...

      Slet
  2. Hold nu helt op, hvor er du bare sej, Lise!!!! Jeg håber virkelig, at du også får tid til lidt hygge her i december og til at holde jul med familien. Fortsat rigtig god arbejdslyst :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lotte.
      Jeg hører julemusik for fuld skrue i radioen.. Tæller det?
      Hyggen må man ikke glemme - selv om den bliver sat lidt til side i år i forhold til en normal december.

      Slet
  3. Okay, Lise.. benene op og et krus the - og det er nu!
    Med det vi var igennem i sommer kan jeg kun nikke genkendende til det store arbejde, du lægger i det - du har godt nok nået meget! Men det bliver godt - det er utroligt, hvad en klat hvid maling kan gøre :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja mor... skal nok :o)
      Det er hårdt arbejde, men resultatet er heldigvis tydeligt og en god motivation til at fortsætte.

      Slet
  4. Hvor er det blevet flot og indbydende, du har jo nærmest lagt vandret, med alt det du har nået. Du er virkelig sej Lise. Fortsat god arbejdslyst.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære.
      Mine fødder føles ikke som om jeg har ligget vandret, snarere tvært imod. Tror det bliver første jul hvor der ikke sniger sig et par kilo på sidebenene ;o)
      Men det er jo heldigvis positivt...

      Slet
  5. Hold nu op et stort stykke arbejde, og hvor er det bare blevet flot. Synes dog det er synd du har fjernet de flotte gulvtæpper....eller noget ;)
    Du fortjerner da i den grad juleferie, men da kan du nok heller ikke sidde stille ;)
    Ha en skøn mandag :)

    SvarSlet
  6. Wow altså Lise. Hvor ser det bare godt ud og hvor er du altså bare helt igennem sej! Virkelig! Jeg er imponeret (som jeg oftest er med dig) og hvem-der-end flytter ind, så bliver det bare fedt for dem at det hele fremstår så lækkert nu. Tillykke med det flotte arbejde og pøj pøj med det sidste også.
    Kh. Liv

    SvarSlet
  7. Hold da op du rykker igennem ! skal da lige love for det tager forandring ! hvor er det flot, og hvor er du sej at kaste dig ud i sådan et projekt :o)

    SvarSlet
  8. wow hatten af for dig Lise. Og så lige i denne mdr. Du er fandme sej.. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  9. Super-woman Lise…;0)
    Knus Lene.

    SvarSlet
  10. Det er blevet vildt flot, men det er jo også en kvinde med duracell batterier som er igang :-)
    God fornøjelse med gulvet :-)

    SvarSlet
  11. For f… hvor er du sej Lise. Det bliver jo helt forrygende.
    Jeg har selv prøvet at tapesere en overetage med skråvægge, helt alene. Jeg tager hatten af her .. - det glemmer jeg ALDRIG !
    Held og lykke til med resten. Kursen er lagt og det bliver, som alt andet du rører ved. Super smukt !
    Jeg sender masser af energi og god karma herfra.
    juleknus, Hanne

    SvarSlet
  12. For pokker da, har du lavet ALT DET selv ? Nu må det vist snart være tid til lidt julehygge og ro. Op med benene og slappe af med en krus julete, så du holder lige til juleaften. Har helt tabt pusten ;O)))...men det er mega flot Lise. Kh Helle

    SvarSlet
  13. Du er sej Lise --jeg har set det med egne øjne og det er lidt af en opgave ;-)

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...