mandag den 8. december 2014

DIY - Dåsecover med selskabskjole og chemise


Dåsecoveret har udvidet sin garderobe med en fin selskabskjole og en sexet chemise :o)


Selskabskjolen er hæklet i to tråde. Sort garn og Løvegarn's ROMA som er en tynd metalgarn og fås i flere farvenuancer. Her har jeg brugt farve nr. 23 der har et flot spil af kobber og tyrkis.
Kanten er hæklet kun i metalgarnet med hæklenål nr. 2 og med 5 stgm i hver bue i stedet for de 3 stgm der står i opskriften.


Den sexede chemise har fået en fin pelskant. Jeg ved ikke hvad garnet hedder, da det var en lille rest jeg havde liggende.


Opskriften er den samme som jeg brugte til nissepigen. Du finder den lige HER.

Bemærk:
På selskabskjolen og chemisen har jeg hæklet 1 fm, 2 fm i næste på første omgang i skørtet, i stedet for 2 fm i hver for at undgå det strittede lige så meget som nissepigens. Omg 2 og 3 er det samme som opskriften - med lidt færre masker naturligvis.

Ellers er det vist kun fantasien der sætter grænser...
Kjolerne kan hækles i alverdens farver, og med alverdens forskelige kanter. Tænker at skørtet kunne være flot hæklet som en blondekant. Eller pynt kjolen med broderier, palietter eller perler. Lav en halskæde. Hækl kjolen i hvid, forlæng den med et slæb og sæt et slør i nakken, så er der en gave til bruden....

***

Disse tre dåsecovers står nu som inspiration i SP Garn i Ringsted. Indehaveren Susanne er en sand ekspert indenfor garn- og strikkeverdenen, og hendes forretning er en ren slikbutik for garnelskere som mig at komme i, så kommer du gennem Ringsted en dag, så tag et smut forbi - men pas på.. Hendes garn har en underlig mani med at springe op i kurven helt af sig selv..! (det bilder jeg i værtfald min mand ind) 

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, bliver jo næsten nødt til at lave en nisse udgave også, hvis bare to do listen ikke var så lang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en laaaaang liste har jeg også ;o)

      Slet
  2. De er godt nok fine, opfindsomme og sjove :)

    SvarSlet
  3. Så roligt att jag hittat till din blogg. För drygt ett år sedan hittade jag en bild på en drickahållare som måste ha varit virkad efter ditt mönster. Först nu har jag hittat hit, så roligt och tack för ett bra mönster. Jag har länkat till ditt mönster från min blogg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dit fine link Rebecca :o)

      De er rigtig fine dem du har lavet. Dejligt opskriften kunne bruges...

      Slet
  4. De er så fine, har du en herre udgave i evt jakkesæt

    SvarSlet
    Svar
    1. Ikke endnu :o)

      Har flere idéer til mandeudgaven, men har ikke haft tid til at lege med ham endnu...

      Håber det lykkes i starten af det nye år.

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...