torsdag den 10. april 2014

Kluns i både zink, jern, sølv og grønne planter


Jeg har klunset i stor stil den sidste tid. Så meget at manden min er holdt op med at spørge "og hvad skal du så bruge den til...?" ;o)


Tuborg kassen fandt jeg i en stor bunke gamle brædder som skulle skæres op til brænde. Der lå også en skøn gammel rød Faxe kasse, som desværre smuldrede mellem fingrene på mig...


Disse to store, gamle zinkkasser med låg fandt jeg i skuret til et hus der skulle rives ned. Den ene mangler en del af bunden, men som opbevaring til kaninernes hø er den perfekt. Den anden (som er helt intakt) tænker jeg skal bruges til plantejord ved det plantebord jeg skal ha lavet i løbet af sommeren.


Sølvfadet og den lille træskjuler til blomster lå i en affaldsbunke, som skulle videre på genbrugspladsen.


Perlehyasinter i massevis...


...Kærtemindesøster...


... og hvid lungeurt er reddet fra haven ved det hus der skulle rives ned.


I samme have fandt jeg disse planteholdere i jern. De kan sammensættes i flere størrelser og er 10  gange mere stabile end de grønne holdere jeg havde i forvejen... Tror pæonerne er reddet i år.


Gammelt skrammel for nogen - guld og stor lykke for mig.

11 kommentarer:

  1. Genbrug af aller bedste slags:)
    Godt det ikke er kun min mand der lider under konens samler gen :D:D:D

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
  2. Hvilke skønne ting, du har fået fat i! Jeg elsker også genbrug!

    SvarSlet
  3. Ha ha, klog mand du har ;)

    SvarSlet
  4. Det er jo guld du finder. Den oelkasse er fantastisk.

    SvarSlet
  5. Din super dygtige klunser...

    SvarSlet
  6. Så mange fine ting du har fået fat i.
    Dejligt med genbrug.
    Ønsker dig en fin påske.
    Klem Lonni

    SvarSlet
  7. Skønne skønne jernstativer, jeg elsker rusten jern i haven.
    Eva

    SvarSlet
  8. Sikke nogle fantastiske dejlige fund, dem får du helt sikkert meget glæde af. Tænkte lige at zinkkasserne ville være perfekte til foder i min nye hønseskurvogn, sådan nogle må jeg holde udkig efter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er bare super fede - har aldrig set dem før i så stor størrelse.. så haps ;o)

      Slet
  9. Dejlige billeder! Nu arrangere jeg polterabends, og lige et spørgsmål, hvor pokker finder man sådan en af de gamle øl-kasser. Sådan en kunne jeg godt bruge ? :-)

    Mvh Claus
    polterabend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm.. Tror ikke de findes i så mange brændebunker som den jeg var heldig at finde, men måske loppemarkeder og lign.

      Ønsker dig held og lykke - de er der ude, men nok ikke til samme pris som min :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...