lørdag den 9. januar 2016

DIY - Hæklede mus


Min yngste mente at ballonen fra i går lignede en mus når den lå på hovedet - og jeg tog udfordringen op :o)


DIY:

Hækl efter opskriften HER på den runde ballon til og med omg. 24.
Jeg har brugt 9 mm. øjne - sæt dem fast inden du kommer fyld i.
25 omg.: 2 fm sammen (6) Luk af og sy de sidste 6 masker sammen.
Sy med koksgrå garn en næse på "spidsen"

Ører (2 stk):
1 omg.: 6 fm i mg. ring (6)
2 omg.: 2 fm i hver (12)
3 omg.: 1 fm, 2 fm i næste (18)
4-5 omg.: fm (18)
6 omg.: 1 fm, 2 fm sammen (12)
Klem øret sammen og hækl det sammen med 5 fm gennem begge maskeled.

Hale:
20 lm, vend med 1lm og hækl en række km.



Tror de kunne være søde som en barnevognskæde - har bare ikke fået lavet den endnu, men har hæklet et par matchende kugler som jeg havde tænkt skulle hænge mellem musene sammen med nogle træperler...

21 kommentarer:

  1. De er vildt søde :-)

    SvarSlet
  2. Jeg er så vild med dine små nuttede mus :-)
    God weekend til du og dine kære :-)

    SvarSlet
  3. Hvor har du bare en fantastisk side. Gid jeg kunne hækle og strikke. Men det tror jeg at jeg må lade andre om..... Der rækker min tålmodighed bare ikke:) Men er så missundelig, for sikke masser af fantastiske ting du får lavet. Ikke bare med garn, men også med maling og beton.
    Glæder mig til at følge dig.
    Rigtig skøn dag

    Charlotte

    SvarSlet
  4. Hvor har du bare en fantastisk side. Gid jeg kunne hækle og strikke. Men det tror jeg at jeg må lade andre om..... Der rækker min tålmodighed bare ikke:) Men er så missundelig, for sikke masser af fantastiske ting du får lavet. Ikke bare med garn, men også med maling og beton.
    Glæder mig til at følge dig.
    Rigtig skøn dag

    Charlotte

    SvarSlet
  5. Skrot....jeg vil gerne lære dig at hækle ;)

    //nina

    SvarSlet
  6. Hej
    Sådan en lille mus må jeg da lave. Den vil da være god til når vi leger "tampen brænder" med børnebørnene :-)
    Kh
    Hanne

    SvarSlet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Excusez-moi, je suis française et je ne connais pas votre langue mais vos idées crochet.../... m'intéresse beaucoup. Est-ce qu'il me serait possible d'avoir la traduction en français de toutes vos explications

    SvarSlet
  10. I hvilke omgange placerer du øjne og ører?

    SvarSlet
  11. Efter hvilken omgang sætter du øjnene i?

    SvarSlet

  12. I like what you guys tend to be up too. This kind of clever work and reporting! Keep up the very good works guys I’ve added you guys to our blogroll.

    Try to check my blog: 부산오피
    (jk)


    SvarSlet
  13. Hej kun du godt tænke dig at stille din opskrift til rådighed til trøstemus?
    Der er man der hækler musene til trøstemus som et barn få når den skal o sygehus eller til en undersøgelse i sygehus. Mange børn bliver glæde for den. Du kan læse nærmere på:
    www.troestemus.dk

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...