tirsdag den 11. november 2014

.. og endnu en hæklet bamse


Denne gang uden bukser - ingen kommentarer til det ;o)


Denne er hæklet kun i meleret garn. Jeg synes det giver et flot resultat, anderledes end det ensfarvede bomuldsgarn jeg normalt gør mig i.


Jeg har ikke kunne finde garnet - eller noget der ligner herhjemme. Min fortrukne garnforhandler har også undersøgt markedet for mig - uden held. Tog chancen og bestilte HER. Er ellers bedst til at mærke garnet mellem fingrene først inden jeg køber. Bestillingen sendte jeg afsted torsdag aften. Tirsdag formiddag stod posten med pakken til mig i indkørslen. Og garnet..? Det er super blødt og lækkert. Kvaliteten er i top og det glider perfekt på hæklenålen.
Jeg sender mine varmeste anbefalinger :o)


16 kommentarer:

  1. Den er også super sød......

    SvarSlet
  2. Nuiiiii, hvor er den bare sød......også uden bukser ^^

    SvarSlet
  3. Meget smuk nøgen bamse :-) Godt stykke kreativt arbejde :-)
    Det ville passe smukt i min datter nye hjem.

    Efterårs hilsner fra Tina
    "En verden af kunst"
    www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner - Ja den stakkels bamse.. Kommer til at fryse når det bliver koldt ;o)

      Slet
  4. Super fint arbejde - den er vildt sød den bamse. Det giver en anderledes og fed effekt med meleret garn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, synes også garnet gør det rigtig godt - helt anderledes udtryk de får frem for dem i alm bomuldsgarn.

      Slet
  5. Den er virkelig fin! Var det dyrt at få garnet tilsendt?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bestilte 22 nøgler og gav i alt godt 500,- kr for det hele.

      Slet
  6. Super sød! Har lige købt opskriften via dit link, men har ikke modtaget den endnu. Kommer den som pdf eller via post? Hvor meget garn skal der bruges af hver farve, hvis jeg køber garn som dit? Så kan jeg jo købe garn mens jeg venter på opskriften :)
    Og i øvrigt, tusinde tak for din skønne blog. Besøger den ofte ;)

    Hilsen Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Den kommer på mail - plejer at gå rimlig stærkt...
      Til bamsen uden bukser har jeg brugt ca 2½ ngl meleret garn. Med bukser brugte jeg knap 2 ngl. + lidt bomuldsgarn.
      Og tak for dine søde ord om bloggen <3

      Slet
  7. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  8. hej :) hvilke farvekoder har garnet, som du har brugt til den, og hvor meget har du brugt af hver farve?
    mvh Lin

    SvarSlet
  9. Hej Lin
    Mener jeg bruger omkring 3 ngl brun (804) og en sjat af den hvide (801). Garnet kan også købes i Dk. Se indlægget her: http://halager.blogspot.dk/2015/09/2-gode-venner-i-det-melerede-garn-som.html

    SvarSlet
  10. Hejsa :)
    Jeg er igang med at lave bamsen. Jeg synes ikke at mit hovede ligner dit. Har du syet snuden på længere nede, end der stod i opskriften?
    Jeg skal desuden også lige høre dig til hvor du har skaffet de små øjne?

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...