onsdag den 20. juni 2012

En aftentur i haven

Sådan en har jeg lige været på...

Min have skriger efter efter lidt omsorg og ukrudtsfjerning, men tiden har ikke rigtig været til det...
Heldigvis blomstrer blomsterne alligevel.

 Hvor er den franske anemone smuk - også tæt på. Et helt kunstværk.

 De hvide blomster er ved at få fat. Og den første dahlia er ved at folde sine blomsterblade ud.

Buskbom og bøgehæk trænger kraftigt til en klipning. Mælkebøtterne står med grønne saftige blade alle vegne. Tvivler på de render nogen steder. Mon ikke de venter til jeg finder tid - jeg tror det...
I drivhuset når agurkplanterne loftet nu. Vi har høstet de 8 første skoleagurker. De smager bare aller bedst lige fra planten :o)
Vagtelhønen ligger stadig og ruger. Ligger og advarer med hvæsende lyde når man nærmer sig - jeg skal nok holde mig på afstand. Vander og nusser en gang i døgnet. Resten af tiden får hun fred.

Jeg sidder med aftenarbejde på kontoret. Jeg er ved at være både døv og blind - især talblind. Håber jeg klarer en times tid endnu, så jeg kan snuppe et par timer i haven i morgen med god samvittighed... det trænger både haven og jeg til.

En skøn aften til jer - og forhåbenlig en pragtfuld torsdag med masser af solskin :o)

6 kommentarer:

  1. Tak for en dejlig aftentur i din smukke have :o) Det ser simpelthen så fantastisk ud og ukrudt kan vi ikke se på billederne :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme ;o)
      Jeg ser kæmpe fordel i nærbilleder af haven for øjeblikket. Billeder er så taknemmelige ;o)

      Slet
  2. Fantastisk have og utroligt at du har tiden til at passe den.
    Håber du får tid til den idag i dette skønne sommervejr :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg fik tid... Jubiii ;o)

      Når en lille bitte smule have - en gang imellem - Tilgengæld næsten ingenting på den kreative front. Der må jeg tage revance til vinter :o)

      Slet
  3. Kære Lise
    Du har da den smukkeste have. Ingen tvivl om at den får opmærksomhed og kærlighed i spandevis.
    Håber at du finder tid til dig selv også. At være sin egen arbejdsgiver, kan betyde at man kommer til at være temmelig hård ved sig selv.
    Jeg sender lidt omsorg og anbefaler havevandring ;o)
    Knus Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Billeder er så taknemmelig Hanne :o)

      Og tak for din omsorg kære. Trøster mig med at ferien kommer tættere og tættere på. Tiden op til sommerferien er altid kaotisk i firmaet - Tilgengæld venter 6½ uge med et minimum af kørsel... Der er noget at se frem til :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...