søndag den 3. juni 2012

Slagbænk og puder med gamle hæklerier

Så fin er slagbænken blevet efter en god tur med slibemaskinen, 1 gang grunder og 2 lag hvid maling. Jeg er super glad for resultatet, og glæder mig rigtig meget til alle de hyggestunder den skal være en del af...

I går fik jeg syet betræk i hør til madrassen - en billig skummadras købt i Jysk sengetøj, og skåret til, så den passer i længde og bredde. 
Jeg fik også syet to ud af mange puder som skal hygge herude i pavillonen.

Den ene med et hæklet mellemværk...

...og den anden var et eksperiment, som jeg syntes lykkedes :o)
Så engang en der havde lavet den runde pude, men kunne ikke huske hvor så jeg prøvede mig frem.
Klippede et stykke stof på 40x140 cm. Syede de korte ender sammen og syede et ombuk på hver af de lange sider, hvor jeg trak en snor igennem. Havde ingen runde monteringspuder, men brugte en firkantet på 40x40 cm, hvor jeg bukkede hjørnerne ind og syede et par sting, så den fik den runde form. Snorene jeg trak igennem de lange sider, blev bundet godt med et par knuder, og henover det hul der opstod på hver side af puden, syede jeg en hæklet flacon (hedder det ikke det..?) fast med små sting.

Dagen i dag startede stille, som en søndag skal starte - men hold op hvor det hurtigt ændrede sig... Nu håber jeg bare at jeg kan lave et flugtforsøg senere i dag, så jeg kan komme videre med puderne - Kryds lige fingre ikk' ;o)

Håber I får en fredfyldt søndag - eller en søndag med gang i, hvis det er det I ønsker. Jeg elsker søndag på begge måder...

8 kommentarer:

  1. Ser rigtig flot ud Lise --Passer måske ikke lige til 3 drengerøve ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den største drengerøv kan godt li dem - og de 2 små drengerøve kan nære sig i at spise chokoladeis herude ;D
      Heldigvis er betrækkene lige til at ta af og smide i vaskemaskinen.. Så ingen skade er større end den kan reddes - trods farven ;o)

      Slet
  2. Hold op den er flot. Man får virkelig lyst til at sætte sig der med et glas vin og lidt romantisk hygge- flot arbejde og rigtig fine puder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak.
      Glæder mig også til jeg når så langt, at vi kan sidde der ude og råhygge ;o)

      Slet
  3. WOUW hvor blev den altså hammer flot! Virkelig et flot stykke arbejde Lise ;o)

    SvarSlet
  4. Mange tak :o)
    Glad for det ikke kun er mig der synes det er lykkedes

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...