fredag den 10. august 2012

Dejligt gensyn...

De sidste 14 dage har budt på palmer, postkasserøde hawaiblomster, og vores velkendte stuebirk som store træer. Så er det dejligt at gense sin egen staudehave, med velkendte blomster i sarte farver igen.

 I foråret var jeg så heldig at få aflæggere af Eva's drejeblomster. De blomstrer nu i skøn samhørighed med staudehavens andre planter...
Rosen bandt jeg op, kort før vi tog på ferie. Den kræver allerede ny opbinding, hvis man skal kunne sidde uforstyrret på bænken, uden fare for torne i øjet.

Jeg huskede (stort skulderklap) at få klippet alle dahliablomster og knopper af, inden vi tog afsted. Og sikke en rigdom at komme hjem til.

Salvien stod i knop for 14 dage siden. For pokker hvor går det stærkt, når man vender ryggen til et øjeblik!

For ikke at snakke om græs der skal slås og ukrudt der skal fjernes...
Jeg glæder mig til at komme igang og få jord under neglene igen. Heldigvis lover vejret sol og sommer.
Hvis du keder dig i weekenden, kender jeg en der godt kunne bruge lidt hjælp i det grønne ;o)

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt frodigt ud ;0) Sikke en fantastisk dahlia du har. Står den i en krukke?
    Det må være skønt at komme hjem til sådan et flor af dejlige farver. Nå ja ;0) velkommen hjem forresten ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Julie :o)
      Dahliaen er plantet direkte i jorden, efter at ha hygget sig i en krukke i drivhuset tidligt i foråret.

      Slet
  2. Hvor er det bare smukt!! Skønne farver.

    Velkommen hjem, håber i havde en dejlig ferie

    Knus Susi

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi havde en pragtfuld ferie - er allerede parat til at ta afsted igen :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...