fredag den 19. oktober 2012

Slut med at sortere vasketøj!

Ved besøget i IKEA røg der (også) 4 vasketøjskurve i indkøbsvognen - nu er jeg fri for at stå på hovedet i vasketøjskurven og sortere i bunker når der skal vaskes tøj - hvem gider det...?

De passede lige ind i skabet under trappen, og med en i hver farve kan selv drengene finde ud af at sortere deres tøj... Ren win win. Tænker at brodere teksten "hvid", "sort", "farvet" og "uld/finvask" på kurvene. Det må på to do-listen :o)

I kosteskabet hængte jeg to af disse holdere op, så nu kan vi holde styr på både pose og sæk.

Mon man nogensinde får styr på roderiet...? Dette var da en start.

Har set mange idéer på Pinterest med at få organiseret sit rod, og vil prøve at tage nogen af dem til mig. Det er altså noget nemmere, at få en travl hverdag til at gå op i en højere enhed, når tingene har en fast plads må jeg erkende - er et stort rodehoved der elsker orden :o)

Har du nogen smarte tip og tricks der gør hverdagen nemmere hjemme hos dig?

6 kommentarer:

  1. Jeg har også 4 vasketøjs-spande (er det hos os) og har haft det i MANGE år. Det sparer en masse sortere-tid! Så hep hep for dit tiltag.
    Poseholderne har jeg bag døren på kontoret til gavepapir, tapet m.m.
    Jeg er også et rodehoved der kan lide orden. Og kan altså bare ikke helt forstå hvorfor det der orden ikke kommer af sig selv...
    God weekend! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan heller ikke rigtig forstå det der med automatisk orden - men omvendt ved jeg lige hvilken bunke jeg skal lede efter tingene i... Der er orden i roderiet ;o)
      Smart med gavepapiret.

      Også rigtig god weekend til dig.

      Slet
  2. Smart og IKEA er da stedet at finde god inspiration og så har de tilmed "sagerne" til en fornuftig pris ;o)
    Jeg eeelsker orden og det prøver jeg at fortælle familien flere gange om dage, Hmm....
    - Der er da ikke noget værre end hvis man skal bruge noget, og så går tiden med at lede efter det.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. IKEA er vist et rigtig godt sted at starte sin oprydning :o)
      Elsker også orden, men er slem til lige at lægge en ting... og ikke få lagt den helt på plads. Vi er igang med en større grovsortering, og jeg kan se det hjælper ufattelig meget på roderiet, efterhånden som man kommer gennem skabe og skuffer.
      Også en dejlig weekend til dig Hane.

      Slet
  3. hmmm mit øje skuer da ikke en LILLA kurv vel Lise --øv jeg må ha John til at kigge på min computer ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jooo.... :o(
      Men udelukkende fordi de kun var i de 3 farver. Overvejede også længe om jeg skulle købe 2 sorte i stedet for, og så skrive/brodere på dem så drengene får sorteret rigtigt.
      Men John slipper denne gang, for det er ikke din computer der er noget galt med ;o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...