mandag den 17. februar 2014

Nyt liv til gamle Ikea-møbler - og andet genbrug i det nye hobbyrum


Vi er ved at flytte rundt i huset. Drengene flytter på første sal og vi flytter nedenunder...
Ældstemandens værelse skal være mit nye hobbyrum, og jeg er i fuld gang med at indrette - og male..! Væggene fik først en gang hvid maling inden vi kunne flytte alle Ikea-reolerne ned. Dengang jeg købte dem, var jeg vild med birk.. Det er jeg ikke længere!




Nå ja, malertøjet var jo dårligt kommet på plads i klædeskabet, så frem med pensler og maling igen :o)


Mit kommende sybord er lavet af en Ikea-reol samt bordpladen fra det gamle kontor i "Fra skrot til slot"


En let slibning af alle flader og 3 lag maling senere er jeg nu klar til at flytte ind. Min kære mand påstår jeg ALDRIG får plads til det hele... Det kommer til at kræve kreative løsninger og dybe tanker, men det skal nok lykkes!




Hylder skåret til i passende mål og klar til maling...


Den til venstre er en af mine tapetbordshylder fra Skrot til slot-projektet. Den startede på et kontor. Flyttede videre til et andet kontor. Blev brugt som tapetbord, og nu skal den danne top på min hjemmebyggede stofreol. Det må kaldes genbrug :o)


Nu skal der bare løbes 87 gange op og ned ad trappen, med alt det der blev parkeret på gulvet da reolerne skulle tømmes...


Det bliver en rigtig skøn hule at være kreativ i - hvis jeg nogensinde finder ud af at sidde stille..?!..

18 kommentarer:

  1. Det ser supergodt ud - jeg har også birkemøbler og slet ikke tænkt at de kunne males! Tak for den gode ide:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rart at kunne genbruge når møblerne ikke fejler noget - bare har den forkerte farve ;o)

      Slet
  2. Det ser smukt og hyggeligt ud. Glæder mig til at se, når du får tingene på plads.
    Og så er du bare for sej med en malerpensel :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver en rigtig hygge-hule :o)

      Glæder mig også til at komme på plads - og bevise over for min kære mand at det hele kan være der.. Synes det kniber lidt, men han skal ikke ha ret! ;o)

      Slet
  3. Hold op en energi. Troede du måske havde brug for en lille pause, nu huset er afleveret til udlejere. Men nej nej :-) Endnu engang tager jeg bare hatten af for dit gå på mod.

    SvarSlet
    Svar
    1. Smiler.. Nogen mener jeg har DAMP... ;o)
      Men ok, når hobbyrummet kommer på plads ved jeg at maling og pensler ikke er så spændende mere ;o)

      Slet
  4. Hold fast hvor bliver det et dejligt rum - Jeg er spændt på at se det når du har flyttet alt dit habengut ned

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ender rigtig godt - tror jeg...

      Slet
  5. Mon ikke du finder løsninger, så der bliver plads til alle dine ting ;-)
    Det er supergodt, når gamle funktionelle møbler kan få nyt liv med en gang maling :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo, for manden min skal absolut ikke ha ret - Jeg skal nok finde plads til det hele ;o)

      Maling er trods alt noget billigere end nye møbler - bare fordi de var fejlfarvede...

      Slet
  6. Det bliver intet mindre end fantastisk! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Simpelthen Liv :o)
      En lykke jeg ikke skal slås med skråvæggene længere...

      Slet
  7. Hold nu op - du må have fået nogle ordentlige overarme af alt det maleri :-)
    Flot ser det ud :-)

    SvarSlet
  8. Ok jeg piver over et skab jeg skal ha malet i stuen :-) måske jeg skulle få gang i det :-) Det ser sku godt ud Lise ....top dollar

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvad blev der af køkkenet Helle..? ;o)

      Ellers siger du bare til - så kommer Lise's malerfirma forbi :o)

      Slet
  9. Hvor ser det super godt ud. Jeg er helt vild med dit sybord. Hvordan har i fået sat bordpladen fast? hvor dyb er bordpladen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne :o)
      Reolen fik en god gang trælim på toppen og så er bordpladen blevet skruet fast med skruer ned i reolen. Bordpladen er ca 70 cm dyb. Da det var en genbrugsplade blev den brugt som den var. Ville gerne ha haft ca 10 cm mere afh. til broderimaskinen, men det fungerer :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...