fredag den 23. november 2012

Syede grisebasser og ro i sjælen

Inden de stikker af alle sammen som værtindegaver, vil jeg lige vise jer mine jule-grisebasser.


På rø... har de fået broderet "god jul"


Kan se på billederne at den stribede er godt i gang med at gnaske æbler :o) Må ha fået trykket trynen mens jeg bar rundt på dem..


På bordet ligger 4 mere som mangler en sammensyning og lidt fyld i maven. Har været forbi Jysk efter billige puder der skal bruges til formålet, for de sluger godt med fyldstof når de er 20 cm høje og 30 cm lange.

Jeg forelskede mig i grisene HER hos Marianne, og mønsteret til dem kan du finde HER.


I går tog vi afsked med min kære medarbejder gennem mange år. Det var en hård men utrolig smuk dag, hvor jeg fik brugt flere måneders forbrug af kleenex på få timer. I går gik det også rigtig op for mig, at han virkelig ikke kommer tilbage. At han ikke pludselig kommer ind af døren i chaufførstuen og siger godmorgen... Den sidste uge har været præget af uro, sorg, håb og forvirring inderst inde. Nu er der ro i sjælen kan jeg mærke... 



16 kommentarer:

  1. Hvor er det dog nogle super skønne grise-basser. Jeg er sikker på at der er nogle værtinder der bliver super lykkelige for at modtage dem.
    Det er godt at høre at i fik en smuk afsked med en kær ven. Jeg tror at det ofte først er ved begravelsen at det går rigtigt op for én at den man holdt så meget af er væk. Men gemt i vores hjerter vil de heldigvis altid være. Sender et varm kram med ønsket om en god weekend.
    Knus Betina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Betina.
      Ja i hjertet kan man gemme rigtig mange ting, og kommer til at tænke på ordsproget: Det bedste i livet kan ikke ses eller røres - Det skal føles i hjertet...

      Slet
  2. Kæreste Lise
    Jeg forstår så udemærket hvis den seneste uge har været præger at mange følelser. Det er aldrig nemt at sige farvel og det skal det jo helst heller ikke være. Liver er heldigvis dejligt og tiden arbejder gerne med ...

    Hvad angår din gris eller rettere grise, så er du hermed inviteret ;o)
    De er helt vildt skønne og så med GOD JUL på r... ha ha ... dem kan man da kun bliver glad for at eje.
    Et stort knus til dig skønne kvinde ;o)
    Nyd weekenden
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kommer til sommer Hanne - med en sommergris måske :o) Bliver nok på mc, så må se hvad der er plads til i "bagagerummet"...

      Det er bare med at nyde hver dag vi har, og mindes de gode ting man har oplevet. Heldigvis er der rigtig mange glade stunder at tage af - dem samler jeg på ;o)

      En rigtig fantastisk weekend også til dig søde.

      Slet
  3. Skønne grisebasser..:-)
    Det er hårdt at tage afsked med en elsket ven.Det er rigtig at først ved begravelsen fatter man at vedkomne ikke kommer tilbage, så det er vigtig at få sagt farvel på en ordentlig måde.

    God weekend fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne ikke være et smukkere farvel.
      Men utroligt at man kan snyde sig selv så meget. Blive ved med at håbe selvom man godt ved det ikke sker...

      Også en dejlig weekend til dig Lisbeth.

      Slet
  4. Du har god nok fodret dem godt Lise, de er runde, lækre og super søde.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Dyr skal da ha det godt Mona :o)
      Men måske de er lidt kornfede... Det skal en rigtig julegris være ;o)

      Slet
  5. Søde grise. Jeg synes man bliver i godt humør af dem.

    Sorgen har sig eget forløb. Det kan føles så mærkeligt at livet bare går videre når nogen dør, men på en måde er det også det eneste der rigtig kan trøste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er et eller andet over små tykke grise - Dejligt da kan få smilet frem :o)

      Slet
  6. Søde fyldige grisebasser! Dem får du sikkert mange komplimenter for! Kh og god weekend ovenpå begravelsen! Kh Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er havnet ekstra bestillinger i kurven på dem - det må være det største kompliment man kan få :o)
      Dejlig folk bliver glade for det man giver, nu krydser jeg bare fingre for at min stofdealer stadig har mere af stoffet tilbage...

      Slet
  7. Jeg er vild med dine grisebasser og stoffet passer perfekt :-)
    En hård tid du har været igennem :-(
    Ønsker dig en god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte.
      Ja tiden har været hård, men heldigvis går livet videre. Prøver at fokusere på de positive ting i hverdagen - det gør det hele lidt nemmere :o)

      Slet
  8. Super søde grise --må vist kigge lidt på det mønster ;-) Knus Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er rigtig kære, og er super glad for jeg kom forbi Mariannes blog og mødte de kære størrelser..

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...