onsdag den 9. maj 2012

Dagens havevandring - og indkøb

Snuppede kameraet med i haven i formiddags.
Staudehaven... med få enkelte tulipaner. Tog chancen i efteråret. Normalt skal jeg dele dem med rådyrerne, men nu har vi fået hegnet hele grunden ind - gæt hvad jeg skal plante mange af til efteråret :o)

Det er også her på bænken jeg nyder mine pauser når vejret tillader det. Her er altid læ - ren luksus.

 Pladsen med tørrestativ og skraldespande er en rigtig hyggekrog lige nu hvor clematisen blomstrer. Den er så kær med sine hængende hoveder.

Vores indkørsel er blevet grøn efter bøgehækken har foldet sine lysegrønne blade ud. Så skønt. Nu er haven delt op i lukkede rum igen - i den ene side i vært fald. Den anden side af indkørslen blev plantet til i efteråret, efter en del nyindretning af den side af haven.

 Også her dagens indkøb er plantet. 3 stk "Queen of Sweden" og 3 stk "Munstead Wood".
Kendte Queen of Sweden i forvejen - skøn rose, men er spændt på den for mig ukendte mørke Munstead Wood. Satser på Claus Dalby har ret ;o)

 Vi har også projekter - store projekter... Og lige nu ser det sådan ud.
 Der skal graves ud til sø - ingen græs, kun vand. Tag fantasibrillerne på, og forestil jer at stå på kanten af terrassen og kigge lige ned til fiskene. Gå over broen i midten. Den fine belægning, sten og beplantning... og uden motorbør der skulle ha nyt batteri! Jow jow - Rom blev ikke bygget på en dag, men for pokker hvor jeg glæder mig.

På den anden side af syrenhækken ser der sådan ud:
Som regel er vinden i vest, når de beslutter sig for at smide frøene - lige ind over vores have :o(
Men ok, så keder man sig ikke. Der er altid en mælkebøtte eller to man kan fjerne...

Disse fire fjerkræ tog med på havevandring. De sidste tre ligger og ruger i hønsehuset... 2 af dem i 27 dage nu. Det bliver vist en nitte! Krydser fingre for den sidste får lidt ud af det, for kan ikke finde nogle daggamle kyllinger og snyde dem med for øjeblikket.
Bemærk pæretræets blomsterblade i baggrunden.. Synes lige det var sprunget ud :'(

Vejret ved ikke rigtig hvad det vil i dag. Solen skinner og regnen regner.
Håber der falder en solstråle på din vej gennem onsdagen.

12 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud i din have.
    Flotte roser du har købt .
    Hvor er dine høns søde.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  2. Du har da den smukkeste have og virkelig sans for at få den indrettet.
    Elsker de høns. Har selv haft silkehøns, men vi boede ved havnen og pludselig var der ikke kun høns i hønsgården ;o(
    øv, øv .... Det er da så hyggeligt når de går rundt og nusser og sige søde lyde. Kunne kigge på den i timevis ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha - lyder som om det var pelsklædte dyr, med fire ben og en lang hale.. Dem kan man godt udvære.
      Nyder også mine fjerklædte venner. De er som små hunde når man tuller rundt i haven. Sætter man spaden i jorden er der straks et par hoveder der skal undersøge :o)

      Slet
  3. Det var da en dejlig havevandring du tog os med på :-D
    Skøn have du har. Glæder mig til jeg også har noget jeg kan kalde en "have" ;-D
    Neeeej det lyder sørme spændende med jeres nye projekt. Jeg kan lige se det for mig..... det bliver da en oase uden lige. Glæder mig til at følge med på sidelinien.
    Hvor ser det hyggeligt ud med de høns.
    Sådan en "gul" mark har vi også som nabo...og vi har samme problem når vinden er i vest :-/ Nogle af mælkebøtterne æder køerne heldivis, men desværre ikke alle sammen. Sådan er det at bo på landet :-D

    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal nok smide billeder på, når der sker lidt mere på byggepladsen :o) Pt har manden travlt med sit anlægsfirma, så det er ikke her hjemme han kommer meget i haven.
      Ville også gerne et par køer eller lign. der kunne snuppe nogle af de gule sataner. Ku da være hyggeligt :o)

      Slet
  4. Wauu... en flot og helt igennem tjekket have, med så mange fine detaljer og flotte høns. Glæder mig til at se søen og broen, måske a la Monet??

    Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Monet kunne sagtens være inspirationskilde til denne have :o) Som regel dukker der nye ideer op, efterhånden som tingene bliver lavet, så en helt endelig plan ligger aldrig fastlagt her hos os ;o)

      Slet
  5. Jamen jamen jamen Lise JEG VIL SE MERE :O Er vild misundelig på dine buksbom hække og belægningen er super flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Belægningen var en gave fra Max's drenge til vores bryllup. Den er bare dejlig og passer perfekt...
      Der kommer billeder - mange billeder. Du skal nok blive træt af at se min have i fremtiden ;D

      Slet
  6. Fantastisk have du har - lige da jeg så de første fotos, troede jeg det var nogle du havde lånt fra et havemagasin :-)
    Tak for en skøn havevandring :)
    Og mange tusinde tak for din søde hilsen som lå i min postkasse igår :-)
    Knus Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme Gitte ;o)
      Henter meget inspiration i havemagasiner og bøger, men disse er taget lige her uden for vinduet. Mit frirum og opladning af batteriet :o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...