onsdag den 23. maj 2012

Årets første badedag, pauseklovne og fed natur


Moar... Kan vi ikke køre til Tystrup sø og bade?


Hvem kan ikke bruge en halv fridag i den varme? Jeg kunne sagtens - dog ikke i vandet! Er så kuldskær, at ikke engang 10 vilde heste kunne få mig der ud... Men af sti afsted det gik med egne og lånte børn, hund, håndklæder og godt humør.
 De fandt muslinger som der blev bygget dæmning/sø til...

"Vandet er faktisk ret varmt Lise.."

Som om! De havde kuldegysninger og tænderne dansede tango i munden på dem til at starte med - men godt forsøgt.

Og her dagens pauseklovne. Vi var mange der morede os på deres bekostning. (Undskyld) De kom aldrig afsted, men lærte uden tvivl at øse vand, vende kanoer og svømme efter pagajer. - De må sove godt i nat. He he...

Efter badeturen gik vi gennem skoven. Et fedt sted for børn. En kilde sprang op af en sten, en lille å langs stien skulle udforskes  (så snakker vi ikke om våde sko), runesten - en udemærket hule, klatretræer og rafter der kunne slås kolbøtter omkring. Alt dette fandtes på en strækning der var ca 300 meter -Det er dælme lang tid siden jeg har brugt 50 minutter på 300 meters gåtur :o)

Lidt billeder fra naturen omkring Kongskilde og Tystrup sø.

Hjemme ventede hanen. Et umage par? Måske... Men de er rigtig gode venner. Eneste minus er at hanen ikke kan kaste med bold. Når vi andre er trætte at af smide med Zarco's bold, lægger han den troligt foran hanen. Jeg glor lidt den dag de to spiller bold sammen :o)
Nu vil jeg lave en kop the, finde et tæppe, sætte mig på terrassen og nyde aftenens koncert med nattergalen. Livets gratis glæder er guld værd...

Sov godt.

7 kommentarer:

  1. Sikke en skøn dag det ser ud til i har haft.. Uha jeg ville heller aldrig komme i det vand..
    Kh Camilla
    http://celinas-verden.blogspot.com

    SvarSlet
  2. De billeder oser da af lykke og glæde.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  3. Hvor ser det skønt ud og modige unger. Det vand må have været p.... koldt:))

    SvarSlet
  4. Det ser ud til en rigtig vellykket dag ;0) Gode billeder du har fået taget.
    Min Gamle hund der var en bl af schæfer/labrador havde det altid vældig sjovt med at tromle høns ;0)
    Den kom løbende i fuld fart hen over en høne/hane så de trillede et par omgange ;0))
    Rigtig god dag til dig.

    SvarSlet
  5. Det er også et dejligt sted i har besøgt Lise --kan godt forstå ungerne (og dig) nød det ;-)

    SvarSlet
  6. Har det ligesom dig, jeg er også RET kuldskær. Så jeg eeeeelsker sommeren; man kan bare så meget mere, når det er sommer. Og hver dag får jeg en meget træt pige hjem fra børnehaven- skønt med alt det dejlige vejr. Knus Heidi

    SvarSlet
  7. så deilig..))

    ekstra flott det siste bilde..))

    Klem

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...