lørdag den 6. december 2014

DIY - Dåsecover med nissetøj

Det populære dåsecover med bryster har skiftet bikinitoppen ud med nissetøj nu... En kreativ sjæl havde lagt et billede på Facebook. Jeg synes den var så kær, og måtte da straks igang med hæklenålen :o)

DIY:

Jeg har brugt:
Hæklenål nr. 2.50 
Lidt fyld til brysterne
Bomuldsgarn (hvidt, sort, rødt og hudfarvet)
Lille knap til bæltespænde

Kroppen:
Start med hvidt garn
omg. 1: Start med 6 fm i en magisk ring
omg. 2: 2 fm i hver (12)
omg. 3: 1 fm, 2 fm i næste (18)
omg. 4: 2 fm, 2 fm i næste (24)
omg. 5: 3 fm, 2 fm i næste (30)
omg. 6: 4 fm, 2 fm i næste (36)
omg. 7: 5 fm, 2 fm i næste (42)
omg. 8:  6 fm, 2 fm i næste (48)
omg. 9-13: 1 fm i hver (48)
Skift til rødt garn
omg. 14: 1 fm i hver (48)
omg. 15: 1 fm i bagerste lænke (48)
Skift til sort garn
omg. 16-17: 1 fm i hver (48)
Skift til rødt garn
omg. 18-26: 1 fm i hver (48)
Skift til hudfarvet
omg. 27-38: 1 fm i hver (48)
Luk af.

Skørt:
Start med rødt garn
1 omg.: 2 fm i hver m i omg. 15 (96)
2 omg.: 2 fm, 2 fm i næste (128)
3 omg.: 1 fm i hver (128)
Luk af og skift til hvidt garn
4 omg.: 1 km, * spr. 1 fm over, 3 stgm i næste, spr. 1 fm over, 1 km * Gentag fra * til * omgangen rundt. Luk af.

Bryst (lav 2 stk):
Start med hudfarvet garn
omg. 1: Start med 6 fm i en magisk ring
omg. 2: 2 fm i hver (12)
omg. 3: 1 fm, 2 fm i næste (18)
omg. 4: 2 fm, 2 fm i næste (24)
omg. 5-6: 1 fm i hver (24)
omg. 7: 3 fm, 2 fm i næste (30)
omg. 8: 14 fm, skift til rødt garn, 16 fm (30)
Nu hækles der frem og tilbage i de røde fm.
rk. 9: 1 lm (vendemaske), 15 fm, 1 lm. (15) Vend
rk. 10: 15 fm, 1 lm. (15) Vend
rk. 11: spr. 1 fm over, 12 fm, spr. 1 fm over, 1 fm, 1lm. (13) Vend
rk. 12: spr. 1 fm over, 10 fm, spr. 1 fm over, 1 fm, 1lm. (11) Vend
rk. 13: spr. 1 fm over, 8 fm, spr. 1 fm over, 1 fm, 1lm. (9) Vend
rk. 14: spr. 1 fm over, 6 fm, spr. 1 fm over, 1fm, 1lm. (7) Vend
rk. 15: spr. 1 fm over, 4 fm, spr. 1 fm over, 1fm, 1lm. (5) Luk af.
Skift til hvidt garn og hækl 7 buer magen til omg. 4 i skørtet. Luk af.

Put lidt fyld i brysterne og sy dem fast på kroppen (se billede) Slut af med at ri toppen fast på brysterne, så den lige dækker det midterste af brystet. Sy mellem hver bue, så den hvide kant stadig sidder lidt løst...

Skål og rigtig glædelig jul

21 kommentarer:

  1. Ha ha, hvor er du god :)

    SvarSlet
  2. Det er super skøn din dåseskjuler :-) Kan også se noget virkeligt smukt hæklet hvidt i baggrunden :-)
    Julehilsner fra Maria & Tina
    http://mariahoffbeck.blogspot.dk/2014/12/2-advents-give-away.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep :o) Et skønt hæklet tæppe - købt på et loppemarked til 100,-

      Slet
  3. Super duper skøn :-)
    Håber at jeg får tid til at hækle en til svogeren :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner.. Jeg håber med dig ;o)

      Slet
  4. Super fin ... har lavet nogen af den andre også .. tak for deling ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme :o)
      Måske du får udvidet samlingen så ;o)

      Slet
  5. Kan du ikke hækle en for mig da jeg ikke hækle selv, tror at min mand vil blive glad for den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg gerne, men har så mange bestillinger i forvejen her op til jul så jeg vil ikke kunne nå det selvom der var flere timer i døgnet...

      Slet
  6. Hejsa. Er lige faldt over din super søde og "lidt" frække nissepige her. Har hun en nissemand?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun har ikke en egentlig nissemand - men har set flere der har hæklet en kappe til ham her: http://halager.blogspot.dk/2014/01/diy-gaven-til-kvinden-hklet-cover-til.html

      Slet
  7. Hej, sidder og er ved at hækle første bryst på....men det er somom at det hudfarvet ikke er stort nok...ifht. Det røde....
    Putter du både fyld i det røde og bag det hudfarvet?

    SvarSlet
  8. Hej Camilla
    Det røde stykke er lidt større end det hudfarvede. Det røde stykke skal ved monteringen bukkes op foran det hudfarvede (selve brystet)og det er kun bag det hudfarvede der skal fyld. Jeg starter gerne med at sy den øverste halvdel fast på coveret (det hudfarvede) Dernæst syes den underste del fast på coveret i samlingen mellem det røde og hudfarvede garn. Tilsidst syes den hvide kant fast, som beskrevet til sidst i opskriften.. Håber det giver mening :o)

    SvarSlet
  9. Hej de bare så flotte :-) har du ikke en opskrift med en nisse mand ?

    SvarSlet
  10. Tak for alle dine skønne opskrifter👍 jeg kunne også godt tænke mig at høre om der er opskrift på en nissemand😉

    SvarSlet
  11. Jeg har netop hæklet en mandlig udgave, hvis nogen er interesseret, kan jeg prøve at skrive, hvad jeg har gjort :-)

    SvarSlet
  12. kære Unknown, jeg vil vældig gerne bede om opskriften til den mandlige udgave :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Har du en mailadr. som jeg kan sende til?

      Slet
    2. Tusind tak
      bepo@mail.tele.dk
      Glædelig Jul

      Slet
    3. Må jeg få en kopi af din nissemand, på annaholm87@gmail.com

      På forhånd tak! :-)

      Slet

Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)