mandag den 8. juni 2015

Så løber der igen vand i den gamle vandpost...


...men nu skal man ikke længere pumpe i håndtaget, for at få vandet op.
Da jeg overtog huset i 1997 var den stadig funktionsdygtig - når grundvandet stod højt nok. Siden har kommunen påduttet os, at alle brønde m.m. skulle fyldes, og samtidig er huset blevet udvidet, så den gamle vandpost stod i vejen og måtte gå på pension.


Siden har den haft forskellige placeringer som pynt i haven. I går fandt den sin endelige plads ved hønsehuset. Jeg fik gravet en murerbalje ned i jorden, fyldt med vand og en lille springvandspumpe, dækket af net og sten og med en slange fra pumpen op gennem vandposten løber vandet nu lige så fint, og giver den helt rigtige rislende lyd..


Bedene omkring hønsehuset er desværre ikke til at råbe hurra for. Hønsene har kastet deres kærlighed på flere af stauderne, så de må nu byttes ud, med de planter der ikke smager godt i et hønsenæb.

Det bliver bl.a. nogle af de stauder jeg var så heldig at få med hjem fra arbejde i dag. Et bed skulle ryddes, så der kunne blive plads til de fliser vi skulle lægge, så jeg fik frit valg til at tage det med hjem jeg kunne bruge. Luksus i formiddags - knap så meget luksus når man er godt brugt og først fik tid til at komme i haven efter kl. 2100 her til aften. Men nu har de alle sammen fået jord omkring fødderne igen, og her bagefter er det nu alligevel meget rart at ha haft tid med jord og planteske efter en lang arbejdsdag :o)


6 kommentarer:

  1. Hvor ser det godt ud :) og så i øvrigt tak for dit kommentar på et indlæg hos mig, tilbage i marts(?) jeg så den først i går, hvor jeg tjekkede mine spam-kommentarer...her lå du, sammen med 4 andre kommentarer...hvorfor du /I er havnet der, aner jeg ikke ;)

    SvarSlet
  2. Hvor er det hyggeligt med den vandpumpe. Fine billeder fra haven.

    SvarSlet
  3. Hvor herligt at den kom i brug igen. Den er saa flot. Laekekrt bare saadan at faa frit valg med planter. Herligt. Jo hoens er nogle vaerre terrorister i en have, men man tilgiver dem det hurtigt med de skoenne aeg. lol

    SvarSlet
  4. Det var da et fint genbrug af en gammel pumpe. Jeg elsker også lyden af plaskende vand i haven - vores lyd kommer fra et lille vandfald ned i vores guldfiskedam.
    Jeg tror faktisk at rode i jord kan sidestilles (næsten) med at strikke. Det gør lidt det samme inden i mig: giver mig fokus og ro.
    Dejlige billeder fra en skøn have.

    SvarSlet
  5. Smuk vandpost og lyden af vand er altid beroligende, ser godt ud. Det der med pludselig at skulle ordne noget når man er træt, kan være en udfordring, men som du skriver dejligt bagefter, man bliver så glad og godt tilfreds over at man gjorde det, det bliver sikkert flot :-), kh Margit

    SvarSlet
  6. Hvor er den hyggelig.
    Da jeg var yngre havde jeg hest. Den stod på en gammel gård hvor man skulle ud på gårdspladsen og pumpe vandet op når de skulle have fyldt sin drikkebalje. Så minderne kom lige frem da jeg så din vandpumpe :)

    Sikke skønne have billeder

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...