fredag den 8. november 2013

Hæklede punge med lynlås

Jeg har prøvet forsigtigt at hækle lidt igen. Håndleddet er stadig ømt, men alligevel samarbejdsvilligt så det går den rigtige vej. 


Meningen var jeg ville ha syet nogle små punge til drengene, når de skal ha penge med til skoleboden, til indsamlinger, til bussen, til svømmehallen og alt det andet...


De hæklede modeller skulle bare afprøves da jeg faldt over opskriften HER, men da drengene så dem og synes de var super fede - ja, så slap symaskinen...
Opskriften er på fransk, men med hjælp af google oversættelse og de fine billeder hun har lavet er den nem at følge.

Nu hænger de klar til brug på deres opslagstavle i garderoben. Den opslagstavle som har sparet os for utallige glemte ting, for på den hænger deres skoleskemaer, ugeplaner fra skolen, fodboldplaner, indbydelser, klubprogrammer og hvad de ellers skal til. Tit bliver de glemte ting fundet frem når de nærmest er ude af døren, med jakken på og skoene i hånden grundet tavlens placering, men hang den andre steder ville de ikke skænke den et kig ud af øjenkrogen.


De er jo ikke drenge for ingenting :o)

I morgen står den på julemarked ved Gavnø slot. Det plejer at være hyggeligt, og jeg ved Gårdejerinden har en bod dernede, så mon ikke vi skal forbi og hilse på - Det tror jeg nok vi skal...

Ha en dejlig weekend alle sammen.

14 kommentarer:

  1. Godt at drengen kan lide pungene :-) de er nu også skønne :-)
    God tur til Gavnø slot i morgen :-)

    SvarSlet
  2. Piger kan have samme glemme gén, jeg har et stk af slagsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre..

      Synes bare de virker mere ordentlige end drenge - men det kan godt være at det snyder :D

      Slet
  3. misundelig og så lige misundelig igen...altså på den gode måde.
    De der punge er såååå smukke, har du fif til lynlås-monteringen?
    Gårdejerinden og dig er mine store indretnings/stil-idoler og køb nu bare det hele, så misundelsen kan fortsætte ;D
    Det eneste jeg ikke er misundelig over, er dit ømme håndled. Håber snart at du slipper helt for ømhed.
    Rigtig god weekend søde Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt hvad jeg fik gjort med de lynlåse. Frygtede det værste men det gik faktisk meget let... Nu har jeg heller ikke for indvendigt, så allerede der slipper man for mange af lynlåsmonteringsproblemerne ;o)
      Tænk man har et indretnings/stil-idol - Jeg siger tak ;o)
      Knus til dig <3

      Slet
  4. De er godt nok blevet fine. Og jeg er noget imponeret over at du lige nupper en fransk opskrift. Jeg havde opgivet den bare ved at den var fransk :) Det lyder som om at du får en dejlig weekend, så god weekend til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare spring ud i det Majbrit ;o)

      Havde der ikke været billeder tror jeg også jeg havde opgivet ;o)

      Slet
  5. Genialt med den tavle i gangen... det skal jeg da lige lure på om vi kan få plads til : )

    Og så fine punge, sejt at drengene vil have hæklede ting : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Den tavle er uundværlig nu - og kunne godt være meget større! Omvendt får vi ryddet op på den hver uge, hvilket nok ikke er så tosset for ellers ville den nok miste sine evner :o)

      Slet
  6. Hvor er det bare en god ide med sådan en overblikstavle. Pungene er bare fine !

    SvarSlet
    Svar
    1. Den tavle sparer os for mange problemer ;o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...