lørdag den 17. januar 2015

Hæklet håndklæde i harlekinmønster


Jeg er hoppet på harlekinhåndklæde-trenden... 


Min mor havde fødselsdag og er af de der "jamen jeg ønsker mig ikke noget..." og "du skal ikke give mig noget.." -typen. Nu får hun bl.a. et hjemmehæklet håndklæde efter DENNE opskrift, og af garnresterne hæklede jeg to karklude i hver sit mønster.


Blev lidt varm på de karklude, så jeg har fundet flere bomuldsrester frem. De er rimlig hurtige at lave, og pynter i køkkenet frem for de blå/lyserøde/gule karklude man køber til en billig penge i supermarkedet.
Drømmer om en hel stak af hjemmehæklede karklude. Foreløbig har jeg hæklet en....

14 kommentarer:

  1. Super lækkert sæt, din mor er en heldig kvinde. Jeg er også helt vild med hæklede karklude, og arbejder desperat på at få lavet nok til at kunne klare mig kun med dem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hep hep Betina ;o)

      Håber også mine - nu tre karklude yngler til flere...

      Slet
  2. Lækkert sæt i skønne farver

    SvarSlet
  3. Lækkert Lise, meget lækkert 😘
    Knus Lene.

    SvarSlet
  4. Lækkert sæt.
    Jeg har også hæklet samme håndklæde blot i andre farver. Synes det var så fint, så det skule helt sikkert prøves. Måske jeg også skulle lave et par karklude, dine ser rigtig fine ud :)

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så fedt med håndarbejde - man bestemmer helt selv hvilken del af farveskalen man vil bruge :o)
      Har set håndklædet RIGTIG mange steder, men det er også super flot. Tak til designeren ;o)

      Slet
  5. Sikke et fint sæt 👏😆 . Hvilke mønstre er karkludene hæklet i ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan finde mønstrene her:
      http://halager.blogspot.dk/2015/01/diy-hklede-karklude.html

      Slet
  6. God ide til moren, som ikke ønsker sig en disse. Sådan en har jeg også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan en tror jeg vi er mange der har ;o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...