fredag den 27. januar 2012

Dværgvædder 1+1 = mange

Vores husstand indeholder også kaniner.


I sommers fik jeg lavet to løbegårde til dem. En til hunnerne og en til hannen.

De har fået lov en enkelt gang, hvilket der kom 6 små pelsklumper ud af...

Hende der sidder forrest her, er hende der sidder til højre på det øverste billede. Hende kunne vi ikke stå for :o)
Resten kom ud til nye familier - drengene vil gerne ha et kuld igen. Er også sikker på at vores hankanin gerne vil samarbejde meeen... Vi får se om jeg overgiver mig (jeg er så nem...)


5 kommentarer:

  1. Selvfølgelig overgiver du dig ;0)
    Se lige hvor nuttede de er
    Jeg har sat min anden halvdel til at bygge et hus til de store kødkaniner. Det er et af mine mange projekter for i år ;0)
    Så må jeg jo se om det er nogen vi/jeg kan nænne at spise.
    De siger de smager godt ;0)

    SvarSlet
  2. Så får du det hyr med Mads igen ;-) han vil ikke af med nogen af dem
    Men nuttede er de

    SvarSlet
  3. Ja det gør jeg nok Julie ;o)
    Men kødkaniner. Har hørt det skulle smage lige som kylling, meeen ikke 10 vilde heste skulle få mig til at spise de smukke kæledyr... Tror ikke engang jeg ville ku spise en gris, hvis jeg selv havde gået og kløet den bag øret.

    Du har ret Helle. Men tror han lærte noget sidste gang, for han kunne godt se problemet hvis vi skulle ha beholdt dem alle sammen (Indrømmer at selv jeg havde da lidt ondt i hjertet da de skulle afsted)

    SvarSlet
  4. Ja det er jo lige det der er problemet ;0)
    Men man ved det er kød der ikke er tilsat alt mulig mærkligt
    Vi får se ;0) skal jo også lære at få sådan en slagtet.......

    SvarSlet
  5. Kan kun ønske dig alt held og lykke :o)
    Mange har prøvet at overbevise mig... Jamen Lise du ved de har haft det godt mens de levede osv. osv. Det er også helt rigtigt og jeg elsker en god bøf, og ville ikke undvære kød i min mad, spiser med glæde en god rådyrkølle (mums) til trods for at jeg har dem gående i baghaven - men dem jeg selv opdrætter? Ellers tak. (Kunne ikke en gang spise mine egne hanekyllinger, men solgte dem levende til en bonde) Jeg er alt for blød hvad dyr angår.

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...