mandag den 16. september 2013

Spraymaling - en pragtfuld opfindelse.


Elsker spraymaling... Gamle ting får nyt liv, ting kommer til at passe ind trods en umulig farve, det hæfter på det meste og så går det stærkt. Ren win win i min verden :o)


Jeg fandt 2 små lanterner i Rema 1000's restsalg til 5,- kr. stykket. Ud med glasset, to lag hvid spraymaling og på plads med glasset igen...


Nu hænger de i pavillonen og passer til alt det andet. 10 kroner og 10 minutters arbejde.


Fik jeg sagt jeg elsker spraymaling..?




18 kommentarer:

  1. Superflot. Tror at jeg skal til at øve mig lidt med spraymaling :-) Det er jeg aldrig rigtig kommet igang med at bruge.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker spraymaling - bare husk at overhold tørretiden, ellers bliver resultatet sjældent godt.

      Slet
  2. Super ide -de blev rigtig fine :0)
    Jeg er ikke så god til det med spray maling..har været uheldig et par gange, men måske skulle jeg gøre endnu et forsøg - der er vist noget med øvelse gør mester ;0)
    Har du nogen favorit indenfor spraymaling - jeg tænker mærker mv..
    God dag
    KH.

    SvarSlet
    Svar
    1. Intet specielt mærke, men aldrig de helt billige. Farvehandleren har gerne nogle gode. Har været uheldig med dem fra tømmerhandleren, men det kan sagtens ha været mig der har været for utålmodig!

      Slet
  3. Gud hvor hvid maling da bare pynter ;O)

    Mona

    SvarSlet
  4. Interessant opdagelse.. altså.. for mig!

    Altså.......... ved godt, at spraymaling findes, men egentlig har jeg aldrig tænkt over, at det er så nemt at have med at gøre. Det gør jo pludselig billige ting, i forkerte farver, til noget helt særligt - og så er det jo altid sjovt at kunne sætte sit eget præg.. :)

    Lamperne er i hvert fald blevet ret fine og passer jo, som forventet, smukt ind i pavillonen! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hep hep Helle :o)

      Ja det pyntede kraftigt på lamperne - i værtfald når man som jeg ikke er glad for hverken pink og gul ;o)

      Slet
  5. Det er godt nok smart fundet på. Det er jo altid de farver man ikke er så glade for der kommer på tilbud ;O)Mon jeg har et eller andet der kan sprayes ??? ;O))
    Kh Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er gerne de mest umulige farver der er tilbage. Tænker nogen gange, hvorfor man overhoved fra starten af har lavet dem...?
      Hver sin smag ;o)

      Slet
  6. Spraymaling er en god opfindelse :-) Så fine lamper du fik - efter at de fik lidt spray :-)

    SvarSlet
  7. Det var et godt køb - og en fin ide :o)

    SvarSlet
  8. Det er skønt med spraymaling! <3 og godt køb du har gjort dig.
    Det ser rigtig fint med lys i vinduet <3

    Knus Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Med den årstid der nærmer sig, er det dejligt med ekstra hygge-belysning. Kan man overhoved få nok...? (Jeg spørger ikke min mand!)

      Slet
  9. jeg ville også elske spraymaling, hvis jeg ellers kunne finde ud af at bruge det! Måske jeg ikke har den fornødne tålmodighed? Men hvor ville jeg gerne kunne spraymale fint, for der er jo så mange ting, der kan blive fine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tynde lag, overhold tørretiden.. Jeg har sjældent problemer, med mindre jeg bliver utålmodig ;o)

      Slet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...