lørdag den 21. september 2013

Strikkede, filtede nisser - Her er opskriften...

Julen nærmer sig... om vi vil det eller ej :o)

Sidste år viste jeg disse strikkede nisser HER og HER på bloggen, hvilket satte mig i kontakt med rigtig mange skønne kreative kvinder rundt om i landet. Nu er julen ved at gøre sit indtog igen - i værtfald på strikkepindene, for jeg har fået flere henvendelser på nisserne inden for den sidste månedstid. 


I min søgning for at hjælpe, fandt jeg den anden aften opskriften liggende på nettet til fri afbenyttelse lige HER. Hæftet indeholder mange skønne og sjove opskrifter til fritidsgarn. Går du kun efter nisserne er det opskrift nr. 1. Den er svensk/norsk men meget nem at gå til.


Og så skal I da også lige se ham her:

Hans nissemor hedder Jannie, og hun har strikket ham i dobbelt strømpegarn på pind 3. Synes det er så fedt at få sådan en tilbagemelding...

Hej Lise

Syns lige jeg ville vise dig resultatet - han er IKKE filtet , men fyldt med bamsevat, og nederst er han lukket ved at strikke op på rundpinde i nederste kant  fra bagsiden - derefter strikket rundt m 9 indtagninger på hver 2 omgang til 9 og så lukket af.

Har du lyst er du velkommen til at lægge billedet på nettet - har ikke selv blog.

Venlig hilsen
Jannie

God strikkelyst og glædelig jul.. Eller noget :o)


11 kommentarer:

  1. Orker næsten ikke at nissehækle allerede, selvom jeg jo ved det nærmer sig, og jeg elsker julen. Meeeeen jeg har lige nogle andre ting jeg hellere vil hækle ;) Men fine nisser du har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Heller ikke mig - det må gerne vente lidt endnu ;o)

      Slet
  2. pudsigt nok, har jeg i dag lige startet en søgning på en ide til noget julehæklet til adventspakker..
    Kan godt huske dine nisser fra sidste år :D De er mægtigt søde (:

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tager hatten af for jer der overkommer jul i september/oktober.
      Synes der er så lang tid til jul.. Og hver eneste jul stresser jeg rundt for at nå bare lidt af det jeg skulle ha lavet, samt sværger at til næste jul, så starter jeg i god tid!

      Ja ja... som om ;o)

      Slet
  3. hej Lise. Hvor er de bare skønne. Tak for opskrift :o) . Du har ret - julen kan hurtigt være over os.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når jeg når til december, er jeg helt sikker på at oktober og november har været nærmest ikke-eksisterende i min kalender.. Den jul kommer før man aner det :o)

      Slet
  4. Hej Lise. Fine nisser du har lavet. Jeg har lavet en også. De små af dine nisser, er det en anden opskrift eller?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.
      I opskriften er der 5 størrelser. De mindste af dem jeg har taget billeder af her, er den tredje og anden mindste - synes den mindste er liiige lille nok :o)
      Kh Lise

      Slet
  5. Een gang mere for de tungnumme...I opskrift nr. 1 i bladet er der to størrelser, middel og stor? nåeh skal måske bladre længere ned i bladet?

    SvarSlet
  6. Hej
    Jeg vil så gerne lave de fine nisser, men når jeg følger linket på siden her er der ingen opskrift, så jeg vil lige spørge, om du kan hjælpe mig med en opskrift ? på forhånd tak og glædelig jul med venlig hilsen Pia Annette Kristensen

    SvarSlet
  7. Ja kan da godt se opskriften er væk nu.. æv.
    Hvis du sender mig en mail kan jeg sende dig et Scan af den jeg har liggende...
    Kh Lise

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...