mandag den 21. december 2015

DIY - Julekugler med fjer

Jeg forelskede mig i julekuglerne HER fra Broste Copenhagen - men absolut ikke om jeg vil give 45,- kr. for en fjerbold der kun skal hænge fremme i december måned...


 På hobbylageret havde jeg fjer, styroporkugler og lim - jamen hvad var problemet? Sæt i gang Lise :o)


Jeg startede med at klippe fjerene til, så de ikke havde den stive stilk og alt for mange dun. Styroporkuglen satte jeg på et grillspyd, så den var til at styre. Kom lidt lim på kuglen og fordelte det med en pensel (- tænker at spraylim, vil være en stor fordel til dette projekt). Lagde så ellers fjerene lag på lag så de dækkede hele kuglen. Herefter lod jeg dem stå på grillspydet og tørre hvorefter jeg bukkede en "hårnål" af ståltråd, som jeg monterede snoren til ophæng med.

Jeg fik mine "fjerbolde" uden at blive ruineret. Fjerene blev købt til påske. Men når vores nye hønniker begynder at fælde, skal jeg helt sikkert ud og samle. Fine spraglede sort/gule fjer...

Et rigtig hyggeprojekt hvor også børnene kan være med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...