tirsdag den 20. januar 2015

½ DIY - Små hæklede harlekinhåndklæder på nål 3½


Jeg har ændret lidt i opskriften på harlekinhåndklædet. Synes det blev for voldsomt til vores lille bondehuskøkken, og samtidig havde jeg mere bomuldsgarn 8/8 liggende som jeg gerne ville ha brugt.

Og så aner jeg ikke hvad pokker der er sket med farverne på billederne!
Det der ser brunt ud er en støvet olivengrøn, og den grønne er knap så skrigende i virkeligheden...


 Jeg har fulgt Tichtach's grundopskrift som du finder HER, men er startet med 53 + 2 vendemasker i 8/8 bomuldsgarn på nål 3½.
1. række: spring de 2 vendemasker over, hækl 53 stgm. Vend med 2 lm.
2. række: Hækl 26 stgm,  1 lm, spring 1 lm over, 26 stgm. Vend med 2 lm.
Fortsæt efter den orginale opskrift, men med det mindre antal stgm i hver side, indtil du har 7 lm huller. Start da på 2. række trekanter i opskriften og fortsæt så du har 7 lm huller i hver trekant.
Håndklæderne her måler 32 x 45 cm.

En idé:
Tænker at håndklæderne her, hæklet med 8/4 garn på en mindre nål kunne være søde til et legekøkken..

Her under er håndklædet hæklet helt efter orginalopskriften - og skulle hilse og sige at min mor blev meget glad for gaven ;o)


4 kommentarer:

  1. Meget flotte håndklæder :-)
    Vi er også vilde med farverne i din mors :-)

    Maria & Tina fra "En verden af kunst"


    SvarSlet
  2. Tak for tip til justeringer :) De er super fede! Jeg har dynger af bomuldsgarn på lager, så det er vel bare med at komme i gang :)

    SvarSlet
  3. Fin version! Jeg linker lige til dig fra min blog :-)

    SvarSlet
  4. Hvordan hækler du den lille hank til at hænge håndklædet i? 😊

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...