tirsdag den 10. januar 2012

Stor-oprydning i hobbyrummet.

Truer med loppemarked!!!... Ikke nemt at være et rodehoved der elsker orden.

Mit gamle bondehus fra 1777 blev bygget om i 2007, hvor jeg fik dispentation til at udnytte førstesalen, mod det ikke blev brugt som egenlig beboelse. I den ene ende har jeg mit hobbyrum. Et rum jeg ville ønske jeg havde meget mere tid til, men med aktive børn, eget firma og masser af dyr kniber det.
Tingene herfra bliver nogengange hentet ned i underetagen, når jeg får en kreativ ide. Når det er lavet bliver disse ting båret op igen... bare ikke altid det lige havner på sin plads, for der er måske kommet en anden ide i vejen, hvor jeg skulle bruge nogen andre ting osv. osv.
Min elskede far forlod vores verden i august. Flere af hans ting stod også opmaganiseret heroppe, sammen med julepynten der ikke nåede ud gennem loftlemmen, da det blev pakket ned.
Denne livsførelse giver rod! Masser af rod!!!

Men i søndags startede jeg fra en ende af. Hvilken herlig følelse. Der blev ommøbleret, sorteret og smidt ud.
Nu mangler sortering af samtlige kurve/kasser/æsker. Der mangler en spand ajax incl. klud. Der mangler endnu et par bunker. Men jeg nåede langt og glæder mig til at blive helt færdig.

Rummet er fra den hvide lænestol og ned til gavlen godt 8 meter.
Det første stykke indeholder et stort skrivebord, hvor alt hvad der ikke skal laves i stof og på symaskine bliver tryllet frem (altså alt det der ikke kommer med ned i sofaen eller på spisebordet...)
Reolen der står på højkant efter det første bord til højre fungerer som rumdeler. Jeg skar det ene hjørne af, så det passede med skråvæggen og satte en plade på begge sider, så der nu er 4 hylder og en opslagstavle på hver side af den. Efter denne reol er mit syrum. Skrivebordet her er lige så stort (hvis jeg kan finde det - der har jeg endnu nogle store bunker liggende, som skal sorteres og findes plads til)

En af tingene fra min far var denne gamle udstillingsmontre 
Den fik monteret hjul under, så den nemt fjernes når vi skal en tur på loftet.
Foreløbig ligger noget af mit stof heri... men under sybordet gemmer der sig en hel del plastkasser indeholdende mere stof, som skal grovsorteres fra en ende af.


En anden ting fra min far er disse gamle symaskiner

 
Jeg har fået 8-10 stykker mere fra ham. 3 af dem står også her i hobbyrummet. De sidste kom på loftet, indtil jeg ved hvad der skal ske med dem.
Men tænk jer at sidde og sy på sådanne maskiner...?
Hvor har vi det nemt i dag :o)

Fremtidsplaner:
Jeg har planlagt at foråret 2013, skal drengene og jeg ha en stand på et loppemarked. Inden da skal jeg ha været igennem hele huset - og mit skur i haven!
Det lyder som lang tid. Det er det måske også..
Men jeg har boet samme sted i snart 15 år - og jeg er typen, som er en samler og tit tænker tanken "Den får jeg nok brug for engang.." Der er laaaaang vej til alt er sorteret ;o) 

En dejlig dag til jer alle...


8 kommentarer:

  1. Er der en pelsmaskine i 'maskinparken', som du vil sælge?
    Mvh Nørklekonen.

    SvarSlet
  2. Det ser godt ud Lise ;-) --Tør ikke tænke tanken her (grin) Knus

    SvarSlet
  3. Hej Birgitte. Der er masser af symaskiner, gamle strygejern og andet godt, men ikke noget jeg ikke ved hvad er - som f.x. en pelsmaskine. Bliver nødt til at få stillet min nysgerrighed... Hvad er en pelsmaskine og hvad bruger man den til? Kh Lise

    SvarSlet
  4. Ja Helle, du har jo set det da det - næsten - var værst ;o)
    Der skal være lidt rod, ellers mister jeg inspirationen til nye projekter, men er da kun glad for der er andre end mig der ikke har orden i selv den mindste æske... Griner.
    Ha en skøn aften søde.

    SvarSlet
  5. Ih, hvor det ligner mig. Jeg kan altså også bruge alting... Ved måske bare ikke lige i øjeblikket til hvad. Så jeg er en frygtelig samler. Og engang imellem skal der jo ryddes op i det... Også hos mig et større projekt. Så du er absolut ikke den eneste:-)

    SvarSlet
  6. Griner... Tak for opbakningen Lisbeth
    Og når man har været rigtig dygtig, fået smidt ud og sorteret. Så er det man står i situationen hvor man godt kunne ha brugt lige den dims og absolut ikke kan finde en erstatning... ;o)

    SvarSlet
  7. sikke et arbejde og hold da op det bliver godt :) lækre symaskiner og flot ser det ud med stoffet. jeg er kun meget misundelig ;) sikke en masse skatte.

    forresten har jeg en lampe liggende som er samme stil til dem du har hængende rundt omkring i huset. dem med hvide glas skærme. den har 6 eller 8 arme. kan lige tage billed og sende til dig. den er din hvis du vil ha den.

    knus Sara.

    SvarSlet
  8. Hej Sara.
    Lyder fedt med lampen. Mangler en til vores "lysthus" vi har fået lavet i haven, og skal til at indrette til foråret. Spændt på at se den - Tak for du tænkte på mig.
    Ang. hobbyrummet... Der er laaaang vej endnu - men er sikker på det nok skal blive godt :o)
    Stort knus.

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...