tirsdag den 30. juni 2015

Kaningården


Ud over høns, vagtler, katte, hund og fisk osv. har vi også dværgvædderkaniner - eller drengene har kaniner...!
De har deres egen kaningård bag staudehaven, hvor de er året rundt.



Det er tre piger - Kaninus den meget nysgerrige.


Poker der ikke rigtig ved om ørerne skal stritte eller lægge ned..


Og den gamle Stampe, som elsker sin tønde..


Argh.. ok, så kommer jeg ud så du kan tage det billede..


En lille smuksak - og en stædig dame!


Hendes tønde er en gammel malkejunge fyldt med halm.


Ud over buret hvor de får mad og malkejungen, er de igen ved at bygge deres helt egen hule. Ind i mellem dækker jeg hullerne til. Så bliver Stampe en sur kælling et par dage, og ignorerer mig fuldstændig indtil hun igen starter op på et nyt hul..


Vi har haft fornøjelsen af at have flere kuld kaninunger, i de skønneste farver. I efteråret 2013 blev hankaninen steriliseret for nu havde vi lige som prøvet det.. Han boede i flere dage i et aflagt hundebur i køkkenet, mens sårene helede. Prøv se HER. Med egen sygepasser og det hele :o)


Desværre døde han for et halvt år siden 6 år gammel. Nu ligger han under sin egen gravsten i haven.. Her under er han foreviget med en af sine unger.


Selvom drengene er så store nu, passer de dem stadig med vand og mad.. Og det er så det. De er nået den alder hvor kaniner ikke rigtig er "in" længere, men det er også ok. Jeg vil ha svært ved at undvære dem, så mon ikke der fortsat er kaningård de næste flere år.. Jeg tror det ;o)

7 kommentarer:

  1. ej hvor er de altså skønne...
    og jeg smelter altså ved synet af Stampe i tønden.. Det ser hygsomt ud.. :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er de skønne <3 Det er lige før og næsten at i har et mini zoo :-)

    SvarSlet
  3. Hvor hyggeligt. Har i slet ikke problemer med andre dyr eller lukker i dem ind om natten?

    SvarSlet
  4. Ih, det er jo paradis hos dig. Herligt.

    SvarSlet
  5. Hvor er de søde. Dejligt så meget plads de har - alt for mange kaniner sidder triste i et lille bur forkastet af nogle unger, der har mistet interessen .....

    SvarSlet
  6. Jeg nyder meget at høre både om dit hyggelige hus & have, om hækling og mc - interesser, jeg deler med dig.
    Når jeg skriver nu, at det er lang tid siden, du har ladet høre fra dig, er det kun af ren omsorg for dit velbefindende, ikke for at presse dig til noget, der gerne skulle drives af ren lyst...
    Bedste hilsner

    SvarSlet
  7. Jeg nyder meget at høre både om dit hyggelige hus & have, om hækling og mc - interesser, jeg deler med dig.
    Når jeg skriver nu, at det er lang tid siden, du har ladet høre fra dig, er det kun af ren omsorg for dit velbefindende, ikke for at presse dig til noget, der gerne skulle drives af ren lyst...
    Bedste hilsner

    SvarSlet


Elsker kommentarer så læg endelig en hilsen :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...